Søk i denne bloggen

tirsdag 27. desember 2011

Mer desemberproduksjon.

Jeg har sydd julegave til de to småjentene,prinsessekjoler, en lys askepottkjole og en i flaskegrønn og vinrød.

Og på de neste bildene ser det nesten ut som de er uten hender, men det er de altså ikke, bare godt gjemt bak ryggen.


Askepottkjolen er laget av overdelen til en brudekjole, sydd inn og fikset slik at den passet. Nytt glidelås i ryggen. Det innerste skjørtet er av 2 forskjellige gardiner, en med lange remser og perlebånd. Den innerste av en gammel gardin med kappe. Underskjørtet er sydd av en gammel underkjole og kantet med blå juksetaft, samme som i overskjørtet. Overskjørtet er klipt i en halvsirkel, kantet og satt strikk oppe i livet. bak er det festet en svær sløyfe som var på brudekjolen.Den blå kanten nede synes ikke på bildet.

Bak.


Denne er sydd av en barnekjole i velour, klipte skjørtet på den i en bue foran og sydde inn kanten. Det grønne taft skjørtet hadde jeg fra før. Så jeg klipte av ermene og sydde bare en rynkekappe nede av en rest av den grønne taften. Rundt halsen sydde jeg en likens rynkekappe under kraven som var der allerede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.