Søk i denne bloggen

tirsdag 30. april 2013

Lilla kjole 2.


Dagen etter teaterturen var vi invitert i 50 årsdag og da måtte jeg jo selvfløgelig ha ny kjole til det også. . . . . . 
Kjolen er Re-design, brukte en duchessbluse med knapper i front og krave og et plisse kjørt etter min mor.  Skjørtet har jeg hatt lenge og tenkt å gjøre noe med det, men visste ikke hva. Det var under knærne og ikke helt min stil. Så dukket denne fine blusen opp i avlagte klær fra min datter, fargene passet utrolig godt sammen og da var ideen der. Blusen er ikke gjort annet med enn fjernet ermer, klipt av ca 10 cm og satt i glidelås i siden. 
Skjørtets plisseer er tilpasset de to innsnittssømmene foran og bak og sydd på. Ernmhullene er klipt større og ermene fjernet, da de var for trange til mine "hertuginneheng". Nye ermer og mansjett ble klipt etter de gamle, i resten av skjørtestoffet og de gamle ermene ble brukt til kanting. 
Stilig resultat synes nå jeg da. 

Den er ikke skjev, den henger skjevt på dukken. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.