Søk i denne bloggen

lørdag 13. april 2013

Bestilling på kjole......

Den lille og den mellomste jenta er hos meg i helgen, mammaen er borteist. De savnet mamma litt og da måtte jeg være kreativ å finne på noe så de ikke skulle savne mamma så mye. Jeg spurte om de hadde lyst til at jeg skulle sy en kjole til dem. Og det ville de gjerne. Hva vil dere ha da? Jo sa den lille jeg vil ha en kjole med mamma på........
Og den mellomste sa jeg vil ha en blå kjole med rosa blomster. 
I dag viser jeg kjolen med mamma på, jeg ble så fornøyd med den. 
Senere kommer den blå med rosa blomster. De bestilte og et skjørt hver, den lille ville ha engel og den mellomste en katt. Det ble og produsert i morgentimene og jeg legger de ut senere. 
Det er gøy med slike bestillinger for jeg må da skru på kreativiteten og vrenge hjernen for å finne ut hvordan jeg skal løse det de ber om. 

Først måtte jeg tegne noen skisser.

Så noen flere skisser.

På tegne bordet, malt med stofftrykk maling og trykt med bokstavsjablonger. 

Det ble ganske likt mammaen synes nå jeg......

Den lille jenta med den ferdige kjolen, den er ikke tatt av etter at bildet ble tatt.......
Kjolen er en voksen hvit T-skjorte, klipt litt smalere og lengden er beholdt, satt på ermer fra en annen svart langermet T- skjorte. 

2 kommentarer:

  1. Heldige jenter som har ei bestemor som e så flink å lage ting :) Ser du har holdt på meg litt kjolesying, gøy!

    SvarSlett
  2. Ja prøver ut forskjellige modeller for å lage et mønster jeg er fornøyd med. :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.