Søk i denne bloggen

fredag 3. oktober 2014

En versjon av Arne og Carlos sin strikkelue. DIY.

Jeg lånte denne boken på biblioteket: 

Inni boken fant jeg denne flotte luen, den vil jeg ha. 


Men jeg er ikke glad i å strikke med tynt garn på tynne pinner. 
Så da måtte jeg endre litt, jeg endret og mønster, mønsteret fant jeg i julekule strikkeboka deres.

Oppskrift følger: 

LUE fra A og C i tykkere garn. 

IGLO garn eller tilsvarende tykkelse. Pinner nr. 5.(Rundpinne)
10 cm = 13 m.
50 g cherise.
50 g hvit.
50 g limegrønn.

Legg opp 96 m cherise garn. Strikk etter mønster med hvit og cherise. 

Bytt til limegrønn. Strikk 12 omg. 
"Fell 2 m sm, strikk 1m, fell 2m sm, strikk 19 m." Gjenta " - " omg ut. 
Strikk 9 omg, fell på samme plass, på samme måte i alle omg. (4 g pr omg).
Trekk en tråd gjennom resten av maskene. 
Hekle fm rundt hele kanten med hvit. 
Neste omg: "4 lm, 1fm, over 2 fm" gjenta "-" hele omg ut. (Lm buen går over 2 fm).



Arne og Carlos sin nettside finner du her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.