Søk i denne bloggen

onsdag 6. august 2014

Samisk inspirert kjole til meg selv, kanskje noe å selge etterhvert.......?

Jeg skulle ut å reise en tur i sommer, og hadde lyst på ny kjole til turen. Jeg hadde sydd meg en sommer kjole i et mønster jeg likte godt, med klokkeskjørt tidligere i sommer. 
Mønsteret er engelsk og er kjøpt på bruktbutikk i Spania. Størrelsene og målene stemmer iallefall ikke, størrelse 16 skulle passe meg men var 30!!!! ja 30 cm for vid. 
Så jeg endret det til sommerkjolen jeg sydde slik at det stemte overens med mine mål..
Brukte samme mønster, men endret det til en kjole med bærestykke og ermer til når jeg skulle sy den samisk inspirerte og satte inn noen ekstra trekanter i vidden nede. 
Stoffet er fra 50-60 tallet. Elsker mønster og farge. 

Ferdig sydd.

Med fløyelsbånd og bånd jeg fant i Murmansk.

Mange trekanter i skjørtet.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.