Søk i denne bloggen

søndag 29. september 2013

Dragon.

I går malte jeg og den minste og mellomste. Jentene malte bokser de skal gi i julegave. Og jeg la i vei med en skål, grunnet den først. Skålen er i keramikk med matt glasur så det var ok å male på. Men den var jo gørr kjedelig, så jeg ville fiffe den opp litt. Motivet er en drage, elsker buktningen i drage-kroppen og skjellmønstret i huden. Jeg blir veldig inspirert av drage motiv på kinesiske vaser . Til vanlig ville jeg nok valgt svart og knallrød drage. Denne gangen utfordret jeg meg selv og brukte oransje og grønn.Kroppen er malt med vanlig akrylfarge. Til konturene brukte jeg en tusj med flytende akrylfarge, kjøpt på CC hobby, en fantastisk måte å male på for meg som ikke klarer å male en rett strek på frihånd med pensel. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.