Søk i denne bloggen

onsdag 30. november 2011

Adventskalender.



Jeg er rimelig lei av å se hvordan adventskalenderen har utviklet seg. 24 pakker, en til hver dag. Det er som om foreldrene forsøker å overgå seg selv og kanskje naboen når det gjelder dagens adventskalender. Dyre ting hver dag, må jo bli ganske kjedelig når juleaften kommer med alle pakkene under treet, barnet må jo være mettet i massevis av pakker. Er de takknemlige eller viser de en likegyldighet til det de får?

Hvor ble det av de gamle gode plastiktingadventskalenderene som var før i tiden. Små 2cm x 2 cm figurer i plast av dyr, havfruer, klokker, hjerter med små hull i til å lage smykke av etterpå.
Da jeg var liten fikk vi en pappplate med 24 fyrstikkesker på, de var ikke pyntet en gang, bare limt rett på. I hver eske lå enten en bit kokesjokolade eller en kamferdrops......

Til protest mot dagens komersielle adventstid har jeg designet en "Lag sammen med barnet adventskalender" eller "jule verksted adventskalender". Det tar 30 min - 1 time hver dag, hver 5 dag får de se en kort film. Så kan du puste ut og finne på noe annet.

Hver kveld nå i desember legger jeg ut neste dags adventsaktivitet her på bloggen og skal vise resultatene så fort jeg kan etterhvert.

Så med denne fine engelen ønsker jeg dere alle, både lesere og dere andre der ute en fin adventstid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.