Søk i denne bloggen

mandag 26. juli 2010

Etterlysning.

Den 12 juni, lånte jeg bort denne drakten til en dame i Drammen som skulle bruke den på diverse arrangement for å reklamere for draktene mine. Hun skrev under på en kontrakt om at hun skulle låne den. Den er ikke kommet til rette, selv etter purring. Etter diverse undersøkelser ser det ut til at jeg er blitt grundig svindlet. Men jeg ønsker drakten tilbake da den tilhører min kolleksjon av drakter som jeg skal vise fram i markedsføringsøyemed. Er det noen som kjenner den igjen, sett den eller "kjøpt" den. Damen som lånte den oppgir jeg ikke navnet på enda, hun holder til i Drammen, hun er ca 163-67 høy, men ser lav ut,alminnelig slank, blondt hår med rødskjær, går ofte i tunikaer, tights og lave sko. Går ofte i en kort dongeryjakke eller en beige dobbelspent kort jakke. Bærer som oftest en veske med "I love Drammen" "love" er et stort grønnt hjerte og vesken er i strie og egentlig et handlenett fra en butikkkjede eller en stor blå bag over skuldren. Hun utgir seg for å være en journalist for A-magasinet eller Byavisen Drammen,(noe som ikke er tilfelle, jeg har sjekket med begge) hun hevder også å jobbe med innovasjon i Drammen. Hun spør stadig de hun treffer om å låne penger og sier hun skal hjelpe dem med det de har behov for, som i mitt tilfelle å skaffe kunder og kontakter for å markedsføre firmaet mitt. Bilder av drakten følger: Alle delene er merket med majoban bortsett fra det tynne beltet og brosjen.


Vesten er sydd av en gardin og har "rosemaling" lignende ornamenter innvevd i tekstilen.


Det brede beltet er i samme stoff som vesten. Skjorta er i tynn bomull, det samme er skjørtet, det har og et fast ekstra underskjørt.


Brosjen er et smykke oppned.

4 kommentarer:

  1. Synd at det finnes slike uærlige mennesker her i verden. Dette var ikke helt den starten du så for deg vel, men man kan snu dette til noe positivt; du krever og får oppmerksomhet, dog i en litt annen sammenheng enn det som var meningen.

    Midt i det hele så ser det ut som du fikk en del spennende tekstiler og plagg fra dødsboet :o)

    SvarSlett
  2. Håper du har anmeldt dette?

    SvarSlett
  3. Silje: Ja det e kjipt med uærlige mennesker, heldigvis var det ikke de "originale" draktene. Men sånn er livet innimellom.
    Fama: Ja jeg har etter mye tenking vært på politistasjonen i dag og snakket med dem og de mener jeg burde anmelde det, så da bli det vel sånn.

    SvarSlett
  4. Ett ord: drittkjerring! Ho dama altså. Fysj så slesk noen folk e altså... Håpe saken løse seg! Og unskyld språkbruken :-)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.