Søk i denne bloggen

fredag 20. mai 2016

Kjoler til barbie igjen, denne gangen ballkjoler. DIY.

Strikket ned delen i noe rufssegarn jeg fant til 10 kr nøstet, det er i polyester. 
Over delen er i restegarn som jeg fant i kurven. 
Strikke på pinner 2,5 og jeg strikker løst.
Strikket en prøvelapp der  10 masker og 10 omganger er 9 x 5 cm.
 La opp 36 masker på to pinner. etter ca 7 cm felte jeg annenhver til det var 18 masker igjen. Strikke ca 7 cm og felte til 9 masker igjen, strikka 2 cm. felte av hele velen rundt, løst. 
Hele skjørtet er 16 cm høyt. 
Pluket opp maker rundt livet og strikket i et passende restegarn bolen/overdelen. Hver stropp over skulderen er 4 masker strikket fram og tilbake. Jeg målte på dukken hvor langt det matte være. 

Med boa til. 36 masker 2 cm. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.