Søk i denne bloggen

fredag 30. januar 2015

Neste uke er det samenes nasjonaldag på fredag, og vi feirer en uke til ende. Vi starter i januar i Kunst og håndverk med å produsere produkter inspirert av det samiske. 
I år er det striper og vev.
Jeg her stilt de ut i glass-monteren, jeg orket ikke bære bort støvete fugler, 
så jeg satte vevene sammen med dem. 
For samer og natur/ dyreliv hører jo sammen.  
Innføringselevene 2-4 trinn fikk prøve seg på bånd vev. 
De har laget mønster selv på forhånd. Alle oppgavene har samiske farger som utgangspunkt. 
Til sist har 5 og 6 trinn malt malerier som er rammet inn. De har malt striper i samiske fager, laget sitt eget symbol og skrevet tekst på norsk og samisk som passer til. 





Bånd vev. 



Disse har jeg vevd og det er eksempler til oppgaven.

Malerier med symboler.

 





1 kommentar:

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.