Søk i denne bloggen

mandag 3. februar 2014

Samisk inspirert lue for voksne.

I helgen sydde jeg samiske luer opptil flere stykker. Jeg sydde to luer til meg selv slik de er til min drakt som jeg forøvrig har fått vite nå er en markasamisk drakt. Sydde luene etter en jeg har fått etter min bestemor, det var ikke enkelt å finne ut hvordan den var sydd, men med god hjelp fra min lærling fant vi ut av det. Har ikke bilder nå av de da de er på utstilling på skolen jeg jobber, vi har samisk uke. Men skal prøve å få tatt bilde i morgen av de. 
Men her er bilde av den siste luen jeg sydde i helgen, en samisk inspirert lue til min største jente som hun kan bruke ute i kulden. Siden det er en prøve lue ble den i en rest grønn ull, men når den ble ferdig synes jeg den ble fin i grønt. 
Den er lukket med en tinnknapp og hempe. 

Bak.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.