Søk i denne bloggen

mandag 11. mars 2013

Skulptur 2005.

Da jeg gikk på Høyskolen i Oslo fikk vi i oppgave å lage en skulptur i keramikk
Hovedtema var musikk. 
Ideen min var en skulptur med utgangspunkt i julesalmen Glade jul.
Etter skissearbeid falt valget på et notestativ, med notene i relieff på brettet, 
engler som henger foran i samme høyde som de første notene i Glade Jul. 
Den ferdige skulpturen har en salmebok liggende på brettet oppslått på nettopp denne salmen.

Første utkast, hva skal jeg velge?

Flere utkast, nærmer meg.

Fargeforslag.

Prosess notestativ.

Engler i produksjon.

Jeg velger disse.

Glaseringsprosess.

Produktet.

Englene henger etter de første notene i salmen Glade jul.

En salmebok oppslått på salmen.

Under salmeboken skimtes notene i relieff.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.