Søk i denne bloggen

onsdag 23. februar 2011

Redesignkurs helgen 11 - 13 feb.

Helgen 11 - 13 feb arrangerte jeg redesign kurs, det var bare en deltaker, men det gjorde ikke noe, vi hadde det koselig og jobbet i hennes tempo.
Hun prøvde ut mange forskjellige måter å sette sammen plaggene på, og hadde mange forskjellige plagg, til slutt valgte hun de to dongeryskjortene. Sener skal jeg gi en liten smakebit av flere ting hun prøvde. Og jeg vet hun holder på å jobbe videre hjemme med de ideene, så følg med på bloggen hennes. annes hule.


To dongeryskjorter i myk kvalitet bestemte hun seg for å bruke, en lys og en mørk. Dette ville hun gjøre om til en tunika til hverdagsbruk.


Skal kraven vær på......


.....eller ikke, hva passer best?
Stropper kanskje som en sommer kjole.


Skal det felles inn et lysere stykke på midten av skjørtet, eller skal ermene brukes som var på skjorta?


Beholde knappestolpen og vri den til siden, lommene gir en fin effekt. Ta inn på skuldrene.


Ermene til skjorta fellt inn i midten på skjørtet.


Kose oss gjorde vi og, her med deilige vaffler.


klippe, klippe.....


....sy, sy....


Nåle, nåle........


Nesten ferdig, må prøves og tilpasses.




Sitter som et skudd, den ble bærre lækker.....
Damen har denne bloggen her og der forteller hun om sin opplevelse av kurset.

1 kommentar:

  1. Ja, kjempekosleig hadde vi det. Jeg kan forøvrig fortelle deg at jeg holder på med skjørtet som skal bli tunika, men det er IKKE lenger sydd fast til den svarte kjolen.... fortsettelse kommer! ; )

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.