Søk i denne bloggen

onsdag 16. juni 2010

Grua Cafe i Drammen.

Lørdagen var jeg på tur til Drammen for å bygge nettverk til "The Firm". Den hyggelige damen fra Løkkehaven, Signe Fjelstad var min guide og "coatch" for dagen.
Vi var på Påfyll, frelsesarmeens cafe i Drammen først å hilste på mange hyggelige mennesker, kjøpte en skinn toalettveske fra gullmerket til fretex.

På Landfalløya like ved Drammenselven ligger Cafe Grua, den åpnet i april i år. Det hyggelige vertsskapet er fra Island og heter Oscar Thorsstinson og Soffia Hreinsdottir.Her serveres den desidert beste pizzaen jeg har smakt noen gang. De selger og brød og andre bakevarer og vulkansk aske fra Island.
Ved siden av cafeen ligger et AMJ Pottemakeri, med delikat hvitt dekketøy. I cafeen og i et lite Galleri er det utstillt bilder og små pikekjoler for salg.
Utenfor er en stor terasse hvor man kan sitte å nyte utsikten utover elven.
Her snakket jeg med Soffia om å eventuellt stille ut senere på sommeren/høsten i år, og håper det går i orden. Det er en plass hvor jeg tror antrekkene mine og kanskje det samiske vil trives veldig godt.


Den hyggelige innehaveren bak disken og min "coatch" til høyre.


Vi prøvde Seranoskinke og parmasan med ruccola på ene halvdelen og pepperonipølse, greddost og kremost på den andre. Pizzaene er stekt i en ekte steinovn fra Sardinia og bare etter 3 min i ovnen kunne vi nyte en smak av italia.


Ferskt brød i lange baner: Flerkorn, Softkorn, Italiansk, Bananbrød, Islandsk rugbrød,Partybrød, Toscanabrød, Urtebrød. Jeg kjøpte et gratinert med ost og hadde det til suppen dagen etter, nydelig!


"Husene i Bærum", fra utstillingen de har akkurat nå og servise fra Potteriet vegg i vegg.


Delikat hvit keramikk mot hvit skapvegg.


Hele cafeen var innredet i lyse farger med innslag av gamle møbler innimellom, vi satt i en gooood sofa med lenestoler fra en svunnen tid.


En tur innom det lyse og trivelige Potteriet.


Yndige pikekjoler i rekke til salg.


Servise uten hank med relieffdekor.


På pub for oppsummering, litt slitne begge to, Signe.


Bestemor te med melk!!?!!! fargen ble nydelig da.....


Takk for i dag, signatur og et lite kunstverk fra min coatch, hun komer dere til å se mer av her på bloggen, hun har noen malerier jeg gjerne skulle foreviget og vist her.

2 kommentarer:

Jeg blir kjempeglad for kommentarer av alle slag.